”Yhdistyksen tarkoituksena on edistää vesien ja ympäristön hyvää tilaa ja kestävää käyttöä. Yhdistys on luonteeltaan yleishyödyllinen yhteistyö- ja asiantuntijajärjestö.”

Jäsenemme käyttävät päätösvaltaansa SKVSY:n kokouksissa ja valitsevat hallituksen, joka on 9-jäseninen. Yhdistyksemme käytännön tehtäviä hoitaa toiminnanjohtaja Jukka Koski-Vähälä. Tutustu yhdistyksemme sääntöihin.

Hallituksen kokoonpano

Arto Lehtonen (pj.), Varkauden kaupunki (Varajäsen: Tapio Montonen, Leppävirran kunta)
Kimmo Hälinen, Suonenjoen kaupunki (Varajäsen: Tero Röntynen, Vesannon kunta)
Juha Lemmetyinen, Joensuun Vesi (Varajäsen: Anne Savolainen, Joensuun Vesi)
Paula Rissanen, Tuusniemen kunta (Varajäsen: Heikki Jääskeläinen, Siilinjärven kunta)
Ulla-Maija Olander, Stora-Enso Oyj, Varkaus (Varajäsen: Hanna Luukkonen, Yara Suomi Oy)
Ville Pekkarinen, ProAgria Itä-Suomi (Varajäsen: Sami Kurenniemi, Pohjois-Savon Kalatalouskeskus ry)
Jouni Pekonen, Liperin kunta (Varajäsen: Krista Haataja, Polvijärven kunta)
Ismo Heikkinen (vpj.), Kuopion kaupunki (Varajäsen: Päivi Rissanen, Kuopion kaupunki)
Jyrki Könttä, Iisalmen kaupunki (Varajäsen: Ulla Tyrväinen, Ylä-Savon Vesi Oy)

Omistukset ja jäsenyydet

Yhdistyksemme tuottama liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 2004, jolloin Savo-Karjalan Ympäristötutkimus Oy (SKYT) perustettiin. Omistamme 70 % yhtiöstä, jolla on nykyisin toimipaikat Kuopion lisäksi Joensuussa ja Kajaanissa. Yhtiön palvelutarjontaan kuuluvat veteen, ympäristöön ja ympäristöterveyteen liittyvät tutkimukset ja selvitykset sekä näihin liittyvät asiantuntijapalvelut Itä- ja Keski-Suomen sekä Kainuun alueella. Omistamme yhdessä SKYT:n kanssa Kuopion Yrittäjäntie 22, 24 ja 34 -kiinteistöyhtiön.

Olemme Suomen Vesiensuojelun Keskusliitto ry:n perustajajäsen. Keskusliitto edustaa Suomen alueellisia vesiensuojeluyhdistyksiä yhteisissä asioissa suhteessa valtioon ja muihin julkisiin yhteisöihin.

Olemme Keski-Suomen Vesi ja Ympäristö ry:n perustajajäsen.

SKVSY – kokoava vesienhoidon toimija

Savo-Karjalan Vesiensuojeluyhdistys ry (SKVSY) edistää vesien ja ympäristön hyvää tilaa ja kestävää käyttöä tuottamalla tietoa, toteuttamalla kehittämistoimenpiteitä ja vaikuttamalla päätöksentekoon vesien, alueensa ja jäsenistönsä hyväksi.

Lue lisää meistä

Tilaa SKVSY:n uutiskirje

SKVSY:n uutiskirje tarjoaa kiinnostavia sisältöjä sekä tietoa tulevista koulutuksista ja tapahtumista. Lähetämme uutiskirjeen noin neljästi vuodessa.